fredag, desember 26

''I dream of being with you forever.''

Onsdag 24. desember:
Personlig mener jeg at julaften er den kjedligste dagen i året, jeg har hittil opplevd EN perfekt julaften, og den tilbrakte jeg sammen med moren min og katten min Oliver i Oslo. Men i år var vi hos mormor. Vi var ikke så mange, men tro meg det lagde gnagsår i hodet mitt! Mamma og brødrene hennes har en tendens til å se hvem som prater høyest, og det blir ikke bedre når mormor prøver å hysje eller blir med i samtalen. Mamma satt som alltid lenket fast til telefonene sine og jeg tror alle ble rimelig irritert på grunn av det. Jula er familiestund, ikke telefontid! Hun sitter så mye i telefonen frafør, hun kan legge den bort EN jævla dag i året synes jeg. Ja, jeg spiste så jeg tror jeg skal klare meg til nyåret :b Og jeg fikk bare ubruklige ting også 2k da :b Det var svææært viktig for mamma at jeg ikke dro med mine 2000 kr når jeg skulle møte Andy så hun måtte lage helvete. Det hele endte i at jeg gikk derfra og kastet pengene på mormor. Stakkar, hun prøver bare å være snill. Mamma og jeg er bare ikke en god blanding. Andy og jeg så film eller tv elns, vi kødda i hvertfall litt rundt før vi fant ut at det var på tide å legge seg og han kjørte meg hjem. Mamma kom hjem samtidig som meg.

Torsdag 25. desember:
Som juletradisjon har vi at hele familien samles til julefrokost eller brunch, kall det hva du vil, hor mormor dagen etter julaften. I år som alle andre år gjorde vi dette. Det var ingenting jeg likte på frokostbordet, så jeg varmet meg julemiddag. Mamma og onklene mine måtte selvsagt sette seg ned å prate om morfar, som døde altfor ung og i arbeidsulykke. Det var lett å se at mormor slet med samtaleemnet, men hun klarte seg veldig godt. Jeg syns faktisk det ikke er noe å prate om i jula! Da kan man heller sende tankene sine til de man fortsatt har! Og jeg la godt merke til at alle var oppmerksom på at mormor ikke likte samtaleemnet, men det var ingen som sluttet å prate om det. NEIDA! Jeg ble faktisk veldig irritert til slutt. Når frokosten var nede og familien skulle til gravstedet ba jeg om å få dra hjem i stedet. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, rett og slett fordi jeg ikke takler gravsteder. Det er så uhyggelig! Jeg syns det er fint at folk steller gravene til sine avdøde kjære, ikke misforstå, jeg bare klarer ikke stå der selv og skulle stelle og pynte, ikke i en alder av 16 år.
Andy hadde blingsa på daton og var brennsikker på at det var den 26. Og premiere på Yes Man, så vi fant ut at vi skulle på kino, men den var jo såklart stengt siden filmen går i morgen! Han kjørte meg hjem og dro å spiste middag sammen med familien sin. Jeg gikk å la meg. Jeg hadde deeeeen syke drømmen... :s Drømte at jeg var på svømmehallen klokka tolv på natta, og at jeg mista veska mi, og at ei vakt som het Mia hjalp meg å finne den, jeg hadde badet i dongri-buksa mi og hadde den på meg våt når jeg dro derfra. Jeg dro derfra sammen med Andy og måtte kjøre megselv hjem i hans bil fordi han skulle sitte å se på at telefonen hans ringte. Og når vi var kommet nesten bort til meg så jeg blålys, der sto et skikkelig høy-teknologisk ambulansehelikopter og tok med seg bilen og naboene. Og dagen etter sto det i Se og Hør ''Heldig familie fra Ålesund vant drømmehelg!'' Telefonen min ringte så jeg fikk ikke drømt noe videre, det var forresten Fredrik som ringte. Han var litt sur tror jeg, og ringte for å komme i godt humør. Når jobben min var gjort sa vi hadet og Andy henta meg. Jeg brukte lang tid på badet og Andy satt tålmodig å så på at jeg sminket meg. Vi dro ned på Santo og leverte inn en film vi hadde lei for noen dager siden, også leide vi en ny film. Den var ikke så bra, men jeg gadd ikke følge med så mye heller da :b Garshol kom etterhver og vi ble sittende å game. Arne ringte! Jeg ble sååå glad, jeg satt å smilte i flere timer etterpå. Det er litt godt å savne han også da :) Alle var veldig nysgjerringe på når han kom hjem igjen. Haha x) Når jeg hadde lagt på med Arne gikk vi tilbake til gamingen og alle ville se huset jeg bygde i The Sims 2, haha. Det ble mye tull og tøys på oss, før og mens vi så en eller annen Beverly Hills Cops-film elns. Den var sykt morro!
Jeg ble sliten og trøtt etterhver og Andy kjørte meg hjem. Jeg hadde store planer om å legge meg, men neida, så langt kom jeg meg aldri. Jeg ble sittende å se Twilight, verdens fineste film! <3>
I dream of being wiht you forever.
- Isabella Swan


Ingen kommentarer: